مداح مراسم ترحیم

پس از درگذشت عزیز ، بنا به رسومات ، مراسم های مختلفی به یاد عزیز سفر کرده برگزار میشود که معمولا مداح مراسم ترحیم به اجرای برنامه بنا به مناسبت های مختلف میپردازد.مداح مراسم ترحیم در مناسبت های خاکسپاری و شام غریبان ، سوم یا هفتم و چهلم یا سالگرد در سر مزار ، تالار پذیرایی یا منزل به اجرای مراسم میپردازد.

مداح مراسم ترحیم
اجرای بهترین مداحان کشور در مراسم ترحیم در تهران و شهرستان

نوع اجرای مداح مراسم ترحیم

اجرای مجالس ترحیم توسط مداح ، یک برنامه مذهبی میباشد که توضیح خواهیم داد که در مدت زمان برگزاری مجلس یادبود چه مطالبی عنوان و قرائت میشود.

مداح مراسم ترحیم در ابتدا ضمن خوشامدگویی به میهمانان و اعلام برنامه ، به بیان تشکرات میپردازد و سپس چند سوره از قؤآن کریم را تلاوت میکند . سپس اشعاری در وصف دنیا خوانده میشود . پس از آن اشعاری در مدح زنده یاد : پدر یا مادر ، خواهر یا برادر ، فرزند و … اجرا مینماید و سپس در مدح حضرت علی (ع) یا حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار میپدازد .

پس از خواندن مدح های در وصف اهل بیت (ع) ، اشعاری در وصف زنده یاد که به زبان حال خواندن مشهور اجرا مینماید و در آخر نیز روضه ای در مدح اهل بیت(ع) : امام حسین (ع) ، حضرت زهرا (س) ، حضرت ابوالفضل (ع) و … اجرا میکند و در آخر تشکرات را انجام میدهد .

از مهم ترین موارد برای رزرو مداح نکات و آیتم های مهمی میباشد که در انتخاب مداح باید مورد توجه قرار بگیرد .از نکات مهم میتوان موارد زیر را نام برد :

  • حدالامکان دارا بودن کد مداحی از سازمان تبلیغات اسلامی
  • چهره و پوشش موجه و مناسب
  • ظاهری آراسته و شخصیتی مجرب
  • دارا بودن صدایی دلنشین
  • مسلط به قرآن و ادعیه ها
  • دارا بودن فن بیان قوی به جهت برپایی نظم در جلسه و بیان تشکرات
  • تسلط کامل به مراحل اجرای مراسم ترحیم توسط مداح
  • روانشناسی محیط برای انتخاب نوع اشعار

قرائت مناجات در مراسم ترحیم توسط مداح مجموعه هجران :

مناجات مراسم ترحیم توسط مداح هجران

اجرای مراسم ترحیم در دستگاه دشتی :

دشتی غمگین مراسم ترحیم توسط مداح هجران

مداحی با نی :

برای زیباتر شدن اجرای مجالس ترحیم میتوانید از نوازنده نی به همراه مداح استفاده کنید . ساز نی یکی از قدیمی ترین سازهای ساخته شده دست بشر میباشد که در ایران از ابتدا به عنوان سازی حزن انگیز استفاده میشده است .

مداحی با نی از مواردی میباشد که در سالیان اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . د راین نوع اجرا میتوان به دو صورت مذهبی یا عرفانی این مراسم را اجرا نمود که شما میتوانید در مقاله زیر با تفاوت ها و مزیت های هر دو نوع اجرا آشنا شوید .

مداحی با نی در بهشت زهرا :

برای اجرای مراسم در بهشت زهرا نیز میتوان از مداح به همراه نوازنده نی استفاده نمود . ساز نی در سر مزار باعث فضایی عرفانی میشود و امکان اجرای آهنگ ها و تصنیف های مختلفی نیز به همراه این ساز میباشد . در زیر میتوانید نمونه اجرا به همراه ساز نی را مشاهده کنید :

جهت مشاهده نمونه کامل اجرای مراسم ترحیم در بهشت زهرا و سر مزار میتوانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مدت زمان اجرا مراسم ترحیم توسط مداح :

مدت زمان ۴۵ دقیقه الی یکساعت برای برگزاری مراسم توسط مداح میباشد .

در چه مراسم و مناسبت هایی میشود از مداح استفاده کرد ؟

با توجه به رسومی که از گذشته برای برگزاری مجالس بوده است مادحین در : خاکسپاری ، شام غریبان ، سوم و هفتم ، چهلم و سالکرد در بهشت زهرا (س) ، منزل ، تالار پذیرایی یا هتل ، سالن های اجتماعات و … به اجرای برنامه میپردازد.

مادحین مجموعه آوای هجران :

گروه آوای هجران زیر نظر مجموعه خدمات ترحیم هجران با توجه به سابقه ۲۰ ساله برگزاری مراسم ترحیم در کلیه نقاط کشور تضمین کیفیت و تعهد بهترین اجرای مراسم ترحیم را مینماید

  • ۲۰ سال سابقه برگزاری مراسم ترحیم
  • همکاری با بهترین مداحان کشور
  • تضمین کیفیت و ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت
  • ارائه نمونه کار کامل مداح جهت بررسی
  • تعهد کیفیت اجرا و برگزاری مراسم در ساعت مقرر

سیستم صوت مراسم ترحیم :

برای برگزاری مراسم سیستم صوت (اکو) جزو اصلی ترین موارد میباشد . گروه آوای هجران با دارا بودن بهترین و به روزترین سیستم های صوت حرفه ای آماده ارائه کلیه خدمات صوت و تصویر برای مراسم میباشد.مجموعه هجران آماده رزرو و اجاره اکو و مداح بهشت زهرا میباشد .

مشاوره و رزرو :

جهت دریافت نمونه اجرای کامل مداح یا دریافت مشاوره و رزرو به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید و یا با شماره های ۰۲۱۹۱۰۱۶۴۷۴ – ۰۹۱۲۶۱۷۰۳۵۴ تماس بگیرید .

۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما