نکات مهم انتخاب تالار پذیرایی

برای برگزاری مراسم های مختلف از جمله : عروسی ، ترحیم ، ولیمه و غیره نیاز به رزرو و همینطور دانستن نکات مهم انتخاب تالار پذیرایی میباشید . با خواندن این مقاله میتوانید بهترین تالار پذیرایی برای مراسم های خود پیدا و رزرو کنید . با دانستن این نکات کمک شایانی در انتخاب خود خواهید داشت .

تالار پذیرایی

انتخاب تالار پذیرایی

با توجه به نوع مراسم و سلیقه میزبان ، میتوان تالار پذیرایی را رزرو نمود . انتخاب تالار پذیرایی از مهم ترین موارد برگزاری مجالس مختلف میباشد .معیارهای مختلف برای انتخاب وجود دارد که این معیارها به سلیقه و خواست میزبان متفاوت میباشد . که در این مقاله به این معیارها خواهیم پرداخت .

  • موقعیت جغرافیایی تالار
  • ظرفیت
  • فضای ورودی و دکوراسیون داخلی
  • کیفیت غذا و فهرست منو
  • نحوه پذیرایی و سرو غذا
  • قیمت منو و خدمات جانبی
  • پارکینگ مناسب
  • تجهیزات صوت و تصویر

با توجه به نکاتی که به صورت فهرست در بالا عنوان شد ، به جزییات و شرح این موارد میپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

موقعیت جغرافیایی تالار پذیرایی

تالار محل برگزاری جشن عروسی یا ترحیم شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد. شاید مهمترین موضوع در انتخاب تالار عروسی همین باشد. چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری مراسم شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد.

موقعیت تالار پذیرایی

از طرفی سعی کنید تالار یا باغ محل برگزاری مراسم خود را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی برای مراسم عروسی و برای مراسم ترحیم دسترسی راحت به اتوبان ها و بزرگراه ها را در نظر داشته باشیدو انتخاب کنید ، چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند ، خود میزبان نیز دچار دردسر خواهد شد .

ظرفیت سالن پذیرایی

با توجه به نوع مراسم و تعداد میهمانان میتوانید سالنی با ظرفیت مورد نظر خود رزرو کنید .وسعت تالار پذیرایی با تعداد میهمانان رابطه مستقیم دارد ، در صورتی که تعداد میهمانان کم میباشد نباید از سالن های بزرگ برای مراسم خود استفاده کنید به این دلیل که میهمانان پراکنده قرار میگیرند و مراسم شما خلوت و سرد دیده میشود و اگر تعداد میهمانان زیاد دارید حتما ظرفیت سالن را مدیریت مجموعه چک کنید تا صندلی و میز به تعداد در اختیار شما قرار بگیرد.

ظرفیت تالار پذیرایی

حتی المقدور از سالن هایی که ظرفیت خود را با چینش بیشتر صندلی در دور میزها و همینطور کم کردن فضا با اضافه کردن میز برای تعداد میهمان بالا پرهیز کنید و تالار پذیرایی را انتخاب کنید که ظرفیت استاندارد آن ، جوابگوی تعداد میهمانان شما باشد .

فضای ورودی و دکوراسیون داخلی

فضای ورودی تالار پذیرایی یکی از موارد مهمی میباشد که باید در نظر داشته باشید . این فضا با توجه به اینکه در ابتدای حضور میهمانان ، دیده میشود باید فضایی با طراحی و دکوراسیون زیبا باشد تا بتواند نظر میهمانان را برای ورود به سالن تالار پذیرایی جلب کند . دارا بودن آسانسورهای متعدد با توجه به ظرفیت سالن از مواردی است که باید به آن توجه نمود .

دکوراسیون داخلی شامل کلیه موارد : چیدمان میزها ، نوع میز ، تعداد صندلی در دور میزها ، روکش های صندلی و میز ، کف پوش سالن ، گل آرایی و شمع آرایی و نور سالن میباشد که به این موارد نیز باید به دقت توجه کرد .

دارا بودن سن اختصاصی برای جایگاه عروس و داماد برای مراسم عروسی و همینطور جایگاه اختصاصی برای اجرای مراسم ترحیم توسط مداح یا گروه موسیقی ترحیم به همراه تزیینات مختلف از جمله میز یادبود برای مجالس ختم از مواردی است که باید به آن توجه نمود .

اجرای مراسم ترحیم عرفانی در تالار پذیرایی

مهم : چنانچه برای مراسم ترحیم به دنبال تالار پذیرایی هستید به این نکته توجه کنید که میتوانید از طریق لینک زیر نمونه اجرای مراسم ترحیم عرفانی به همراه سازهای نی ، دف و تار که توسط گروه موسیقی ترحیم عرفانی آوای هجران مشاهده کنید .

سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات

سرویسهای بهداشتی را فراموش نکنید. خصوصا اگر عروسی یا مجلس ختم شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید که سرویسهای بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند. علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل مراسم هم خیلی مهم است. امکانات دیگری مثل اتاق بازی بچه ها ، رختکن های زنانه و … نیز از نکاتی هستند که می بایست به آنها توجه کنید.

کیفیت غذا و نوع منو

به طور متداول برای بررسی کیفیت غذا ، بهترین راه این است که چند روز قبل از مراسم به صورت سر زده وارد تالار پذیرایی شوید و با هماهنگی مدیریت مجموعه ، غذای مورد نظر را میل و نسبت به کیفیت آن مطمئن شوید و حتما با مدیر تالار شرط کنید که با همین کیفیت غذا را در روز مراسم برای میهمانان سرو کنند .

چیدمان تالار پذیرایی

انتخاب نوع نوشیدنی و محموه سرو آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد ، معمولا در فصول گرم سال از نوشیدنی های خنک و در فصول سرد سال از نوشیدنی ها گرم استفاده میشود .

دارا بودن تنوع منوی غذایی از نکات مهم انتخاب شما میباشد ، تالارهای مختلف با دارا بودن منوهای مختلف این امکان را به شما میدهند که بتوانید از انواع منوی غذایی موجود انتخاب کنید و در صورتی که تالار دارای منوی غذایی محدود بود ، برای انتخاب دچار مشکل میشوید و نمیتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر شما دوست دارید غذاهای متنوعی بر سر میز پذیرایی مهمانان خود قرار دهید، لازم است تا به منوی تالار اهمیت ویژه ای دهید. اگر تالار مد نظر شما منوی محدودی داشت و شما غذاهای بیشتری می خواهید، بهتر است تالار پذیرایی را عوض کنید چرا که ممکن است این تالار در پخت و سرو غذاهای مد نظر شما چندان مهارتی نداشته باشد.

نحوه پذیرایی و سرو غذا

دارا بودن ظروف پذیرایی شکیل شامل: استند میوه و شیرینی، زیر بشقابی، بشقاب های چینی زیبا، دستمال، کارد و قاشق چنگال تمیز، دو مدل لیوان شیشه ای برای آب و نوشیدنی

تمیزی، ظروف مناسب سلف سرویس و منظم بودن میز سلف، به ترتیب چیدمان بشقاب،غذا، سالاد، دسر، نوشیدنی،… برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد میز سلف بسیار مهم می باشد همچنین شارژ سریع و به موقع غذا تا لحظه آخرپذیرایی

اگر پذیرایی شما به صورت دیس پرس می باشد باید به سرو غذا، درصد غذای انتخابی و تعداد میهمانان سر میز دقت نمایید. تا جای ممکن میهمانانتان را دعوت کنید میزها را کامل پر کنند که غذا سر میزی اضافه نیاید و به میهمانی دیگر غذا نرسد.

دانستن تفکیک تعداد خانم ها و آقایان برای این است که به تالار تعداد مشخص اعلام کنید که در هر سالن فقط به تعداد میهمانان میزهای پذیرایی را پر نماید. تا از پراکندگی میهمان ها و دردسر سرو شام کم کنید.

میهماندار کافی متناسب با تعداد میهمانان: یکی از مهمترین عوامل برای اینکه میهمانانتان در مراسم به درستی پذیرایی شوند مثلا به ازای هر چند نفر میهمان یک میهماندار برای پذیرایی در نظر گرفته شده است. از شارژ سریع میوه و شیرینی گرفته تا سرو سریع چای یا نوشیدنی سرد بلافاصله بعد از رسیدن میهمان، تمیز کردن میز میهمانان،… همه با داشتن میهماندار مناسب تعداد میهمان نقش دارد.

قیمت منو و خدمات جانبی

با توجه مکان مراسم ، امکانات تالار پذیرایی ، کیفیت و حجم غذا و موارد دیگر قیمت های منو و خدمات تالارهای پذیرایی متفاوت میباشد . با مقایسه قیمت ها در تالارهای مختلف و دریافت خدمات گوناگون بر روی منو میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

تعدادی از تالارهای پذیرایی اقدام به دریافت هزینه وروردی ، اتاق عقد برای مراسم عروسی ، مالیات و غیره مینمایند که قبل از ثبت قرارداد این موارد را با مدیریت تالار چک کنید و از میزان این هزینه ها مطلع باشید .

خدمات جانبی که توسط تالارها ارائه میگردد شامل : گل آرایی و شمع آرایی ، تجهیزات صوت وتصویر ، شستسوی میوه ها و غیره میباشد .

هزینه های تالار

برای خودتان بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. هزینه های یک تالار به طور معمول شامل :

 هزینه ورودی که یک رقم ثابت بدون در نظر گرفتن تعداد مهمانان است

 هزینه غذا و پذیرایی  که معمولا به ازای هر نفر محاسبه می شود و بستگی به تعداد مهمانان ، انواع غذا ، نوشیدنی ، پیش غذا و … دارد

 هزینه گروه موزیک و سرگرمی یا گروه موسیقی ترحیم در این مورد عرف این است که حتی در صورت استفاده نکردن از گروه موزیک تالار نیز از شما اخذ خواهد شد.

 هزینه خدمات که معمولا درصدی از مجموع هزینه هاست که به کل هزینه ها اضافه می شود

 هزینه مالیات برارزش افزوده و عوارض که طبق قانون پرداخت آن بر عهده شماست

 هزینه تزئینات مثل : بادکنک آرایی ، گل آرایی و شمع آرایی ، میز یادبود برای مجلس ختم … که در صورت عدم تمایل شما ، حذف می شوند

هزینه برنامه هایی مثل : آتش بازی ، اسب سواری ، کالسکه سواری و … که معمولا انتخابی هستند و در صورت عدم تمایل شما از برنامه حذف می شوند

معمولا محاسبه هزینه ها به این صورت است که در هنگام عقد قرارداد ، بخشی از هزینه ها را بعنوان بیعانه پرداخت و تاریخ را رزور می کنید. حدود یک هفته قبل از مراسم، دو سوم هزینه ها را پرداخت می کنید و شب مجلس ، وقتی مطمئن شدید که همه چیز مرتب است و مشکلی در ارایه خدمات نیست ، تسویه حساب نهایی را انجام می دهید.

پارکینگ برای میهمانان

پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی یا مراسم ترحیم خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد. قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به مراسم شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

انتخاب تالار پذیرایی با توجه به نوع مراسم

نوع مراسم در انتخاب تالار پذیرایی بسیار مهم میباشد . در صورتی که مراسم عروسی دارید حتما به دیزاین و طراحی ، دکوراسیون ، نوع و چیدمان میزها دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و در صورتی که تالار پذیرایی برای مراسم ترحیم در نظر دارید این نکته را به یاد داشته باشید که تعدادی از سالن ها با توجه به طراحی آن مخصوص مراسم عروسی طراحی شده اند ، حتی الامکان از رزرو اینگونه تالارها پرهیز کنید و مجموعه ای را برای مراسم خود رزرو کنید که میتواند به صورت تخصصی دیزاین و طراحی مراسم ترحیم را داشته باشد .

در صورتی که برای مراسم ترحیم دنبال تالار پذیرایی هستید بر روی لینک زیر کلیک کنید و انواع سالن هایی که به صورت تخصصی به برگزاری مراسم ترحیم میپردازند مشاهده کنید و انتخاب کنید .

تجهیزات صوت و تصویر

دارا بودن تجهیزات کامل صوت و تصویر از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه نمود ، این تجهیزات شامل : سیستم صوی پیشرفته به همراه بلندگوهای باکیفیت ، ویدیو پروجکشن یا تلویزیون شهری برای پخش تصاویر و کلیپ ، سیستم نور سالن و انواع رقص نور برای مراسم عروسی و نورپردازی مخصوص مراسم ترحیم میباشد .

نکات مهم برای میزبان

برای اینکه جشن عروسی یا مراسم ترحیم شما به بهترین شکل ممکن انجام شود بهتر است مهم ترین معیارهای انتخاب تالار پذیرایی که شامل کارهای زیر می باشد را به خوبی انجام دهید.

  1. به هنگام سرو شام بهتر است یکی از دوستانتان را مسئول شمارش تعداد غذاها کنید و همچنین بعد از سرو غذا، غذاهای مازاد را در ظروفی که با خود از منزل آورده اید از تالار تحویل بگیرد. همچینین شیرینی و میوه های اضافی
  2. اگر گل آرایی طبیعی را انتخاب نموده اید حتما در قرارداد قید بفرمایید که گلها برای همان روز و تازه باشند. 
  3. اگر پذیرایی شما به صورت سلف سرویس می باشد بهتر است درصد غذای باقالی پلو، جوجه و کباب را بیشتر سفارش دهید چون این غذاها منتخب عامه میهمانان می باشد و ممکن است کم بیاید. حتما درصد گوشت باقالی پلو را بپرسید و در صورت تمایل با صرف هزینه، آن را افزایش دهید. 
  4. حتما به بند کنسلی، تعویق و تعویض روز مراسم دقت نمایید چون ممکن است هنگام کنسلی قرارداد مجبور به پرداخت هزینه زیادی شوید.

کلام آخر

کمی در شبکه های اجتماعی و اینترنت جست و جو کنید و از شهرت تالاری که انتخاب می کنید، باخبر شوید. مطمئن باشید که زوج ها و یا کسانی که برای مراسم های مختلفی از جمله عروسی و ترحیم ، مراسم در تالار مورد نظر داشته اند نظرات خوبی را در این شبکه ها منعکس کرده اند . و این مورد می توانند بهترین راهنما برای شما باشند، چرا که آن ها می توانند با یقین از عملکرد تالارهای پذیرایی بگویند. حتما تمامی مواردی که در ای مقاله به آن پرداخت شد ، یادداشت کنید و در زمان بازدید آن ها را مرور کنید.

حتما روز قبل از مراسم ، به تالار یا باغ عروسی خود سر بزنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز مرتب است. تمیزی روکش های صندلی و رومیزی ها ، تعداد صندلی ها ، نور پردازی ، تزئینات و خلاصه همه چیز را بررسی کنید. این سرکشی و حساسیت شما ، به مدیریت تالار نیز ثابت می کند که شما نسبت به همه چیز حساس هستید و در جهت جلب رضایت شما تلاش خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما