مراحل تدفین متوفی

مراحل تدفین متوفی

پس از درگذشت عزیزان ، بازماندگان با انبوهی از مشکلات عاطفی مواجه میشوند و برای برگزاری مراسم خاکسپاری دچار سردرگمی میگردند . مجموعه هجران با گردآوری این مطلب مراحل تدفین متوفی را از ابتدا تا انتهای خاکسپاری برای شما آماده کرده است.این موارد شامل دو بخش : امور اداری و امور تشریفات مراسم ترحیم میباشد.

تدفین متوفی
ساختمان اداری بهشت زهرا

مراحل تدفین متوفی چگونه است

برای تدفین متوفی مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید و توضیحات هر مرحله در پایین آن داده است .

  • اعزام آمبولانس
  • صدور گواهی فوت
  • کارهای اداری در بهشت زهرا
  • خدمات بهشت زهرا

اعزام آمبولانس :

در صورتی که متوفی در بیمارستان فوت شده باشد هماهنگی جهت اعزام آمبولانس توسط خوده بیمارستان انجام میگیرد و در صورتی که متوفی در منزل فوت کرده باشد نیازمند هماهنگی جهت ارسال آمبولانس و اعزام متوفی به سردخانه ( بهشت زهرا س ) میباشد. جهت هماهنگی میتوانید با شماره های پایانه های اعزام آمبولانس بهشت زهرا (س) تماس بگیرید :

۸۸۹۰۱۲۲۶-۹ – ۵۱۶۳۳۲۰۰ – ۵۱۶۳۳۲۰۲

تدفین متوفی در بهشت زهرا (س) :

پس از هماهنگی با آمبولانس و اعزام متوفی به بهشت زهرا (س) ، مراحل اداری تدفین متوفی شروع میشود .بستگان درجه یک با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی متوفی به سالن عروجیان بهشت زهرا (س) بخش پذیرش مراجعه میکنند و کارهای اداری مربوطه را انجام میدهند .

امور اداری برای تدفین متوفی شامل : ابطال شناسنامه ، صدور گواهی فوت ، خرید قبر ، پرداخت عوارض شهرداری و خدمات شست و شو متوفی ، حمل تا سر مزار میباشد .

ساعت کاری مجتمع عروجیان :

با توجه به اینکه سازمان بهشت زهرا(س) سازمانی بدون تعطیلی می باشد و از ابتدای تاسیس تاکنون بدون وقفه در حال خدمات رسانی به شهروندان است، لذا جهت انجام مراحل دفن متوفی در روز های عادی، از ۸ صبح لغایت ۱۵ عصر و در روزهای تعطیل از ۸ صبح لغایت ساعت پایان کار ۱۳:۴۵ پذیرای مراجعین داغدار می باشد.

هماهنگی خدمات بهشت زهرا :

پس از انجام کارهای اداری و پذیرش هماهنگ کردن خدمات سر مزار از مهمترین مسائل میباشد.ای خدمات شامل فرام آوردن امکانات رفاهی و پذیرایی برای میهمانان میباشد. خدمات سر مزار شامل :

نصب سایبان صندلی : برای رفاه حال میهمانان و همینطور جلوگیری از ریزش باران در روزهای پاییز و زمستان و همینطور ایجاد سایه در فصول گرم سال به همراه صندلی از سایبان نیز انجام میشود.شما میتوانید این خدمات را به صورت آنلاین سفارش دهید .

اجاره اکو و مداح : برای مراسم خاکسپاری نیازمند سیستم صوت به همراه مداح میباشید که مهم ترین وظیفه مداح در روز خاکسپاری قرائت دعال تلقین میباشدو به مدت حدودا ۴۵ دقیقه مراسم را اجرا میکند . همانطور که میدانید اجرای مراسمی که توسط مداح انجام میشود در فضایی از اجرای مذهبی میباشد . این خدمت را نیز میتوانید آنلاین سفارش دهید تا در روز و تاریخ و ساعت مورد نظر دریافت نمایید .

در صورتی که مایل به اجرای مراسم ترحیم توسط گروه موسیقی ترحیم که شامل خواننده و نوازنده نی میباشد بر روی لینک زیر کلیک کنید .این اجرا در فضایی از موسیقی سنتی و عرفانی انجام میگیرد .

پذیرایی : خدمات پذیرایی شامل موارد مختلفی میباشد . این خدمات شامل : بسته های پذیرایی ، آب میوه و آب معدنی ، چای و نسکافه ، حلوا و خرما و مهماندار میباشد .

پک میوه : بسته پذیرایی مراسم ترحیم که پک میوه نیز گفته میشود شامل اقلام مختلفی از جمله : میوه ، آب میوه و کیک و بسته حلوا و خرما میباشد . این بسته به شکل بسته بندی پلاستیک و مقوایی وجود دارد . شما میتوانید پک میوه هجران به صورت آنلاین با بالاترین کیفیت را از طریق لینک زیر سفارش دهید .

حلوا و خرما

چای و نسکافه

مهماندار

اجرای مراسم ترحیم . مداحی به همراه نوازنده نی ، گروه موسیقی ترحیم میباشد.

کلیه خدمات بهشت زهرا (س) توسط مجموعه هجران از ابتدا تا انتها انجام میگیرد . جهت مشاهده خدمات بهشت زهرا (س) با تلفنهای ۰۲۱۹۱۰۴۶۴۷۴ – ۰۹۱۲۶۱۷۰۳۵۴ – ۰۹۳۹۶۱۷۰۳۵۴ تماس بگیرید و یا بر روی لینک زیر کلیک کنید :

نکات مهم :

  • در صورتیکه متوفی در بیمارستان فوت کرده باشد و یا متوفی در پزشکی قانونی باشد هماهنگی های لازم جهت اعزام آمبولانس توسط بیمارستان و یا پزشکی قانونی صورت می گیرد.
  • – در صورتیکه صاحبین متوفی بخواهند درگذشتگان خود را جهت دفن به شهرستان اعزام کنند واحد آمبولانس شهرستان مستقر در پذیرش،  امر فوق را انجام می دهند.

شرایط استفاده از قبور بالای سی سال :

به عملیات دفن در قبرهایی که بیش از ۳۰ سال از عمر دفن آن ها می گذرد احیا قبر ۳۰ ساله گفته می شود. به این منظور پس از گذشت ۳۰ سال از زمان دفن متوفی، با مراجعه اقوام درجه اول متوفی می توانند برای دفن جنازه در طبقات بالای آن اقدام نمایند. لازم بذکر است فقط بستگان درجه یک و بستگان درجه دو با رضایت وراث درجه یک، امکان دفن در قطعه مورد نظر را دارند.

اخذ گواهی فوت :

جهت سهولت در انجام امور متوفی، ثبت احوال مستقر در سازمان بهشت زهرا(س) در حین انجام امور اقدام به ثبت فوت، ابطال شناسنامه و صدور گواهی فوت می نماید. در صورتیکه شهروندان، نیاز به صدور المثنی گواهی فوت داشته باشند می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه متوفی یا کپی گواهی فوت و شماره ملی متوفی به ادارات ثبت احوال سراسرکشور و مناطق تهران مراجعه و گواهی فوت دریافت نمایند.

مشاوره :

جهت هرگونه مشاور و سوال در مورد مراحل خاکسپاری و تدفین با ما در تماس باشید و از مشاوران رایگان ما استفاده کنید و خدمات مورد نیاز خود را رزرو نمایید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما