نکات مهم برگزاری مراسم ترحیم در سر مزار

پس از فوت عزیزان بازماندگان در تلاش برای برنامه ریزی هرچه بهتر مراسم های مختلف به عنوان مجالس خاکسپاری و یادبود میباشند . مهم ترین این مراسم ها ، برگزاری مراسم ترحیم در سر مزار میباشد . کم بودن وقت برای تهیه و تدارک اقلام مختلف و همینطور عدم آشنایی با مراحل و نیازهای تشریفاتی و خدماتی از دغدغه های بازماندکان میباشد . در این مقاله به نکات مهم برگزاری اینگونه مراسم میپردازیم .

برگزاری مراسم ترحیم در سر مزار
برگزاری مراسم ترحیم در سر مزار

برگزاری مراسم ترحیم در سر مزار چیست

برای برگزاری مجلس خاکسپاری یا مراسم های مختلف یادبود در سر مزار که به جهت طلب آمرزش برای متوفی و همچنین دلگرمی برای سوگواران و خانواده زنده یاد ، برگزار میشود نیازمند موارد مختلف میباشید . این موارد شامل تشریفات و اجرای مراسم ترحیم میباشد .

تهیه و تدارک لوازم رفاهی و پذیرایی از موارد مهم میباشد که شما میتوانید با مطالعه این مقاله به ترتیب این موارد را انجام دهید و بهترین مراسم را برگزار نمایید .

خدمات خاکسپاری
خدمات خاکسپاری

وسایل مورد نیاز برگزاری مراسم ترحیم در سر مزار

برای رفاه حال میهمانانی که به جهت عرض تسلیت و دلگرمی بازمادگان در سر مزار حاضر میشوند باید امکانات رفاهی و پذیرایی مختلفی تدارک دید . بهتر است یک نفر از بازماندگان این مسئولیت را بر عهده بگیرد که یا خود این تدارک را آماده کند و یا با تماس با شرکت خدمات ترحیم معتبر سفارش های خود را ثبت و دریافت نماید . وسایل مورد نیاز را میتوان به موار زیر اشاره کرد :

تهیه میز، صندلی و سایبان سر مزار

به جهت جلوگیری از تابش نو خورشید در فصول گرم سال و جلوگیری از ریزش باران و برف در فصل های پاییز و زمشتان از سایبان باید استفاده نمود . سفارش صندلی برای نشستن میهمانان و تدارک میز برای قرار دادن اقلام پذیرایی و طراحی میز یادبود از ابتدایی ترین موارد میباشد .آنلاین رزرو کنید

سایبان صندلی بهشت زهرا
نصب سایبان و صندلی در بهشت زهرا

امکانات سرمایش و گرمایش

در سالیان اخیر و فراهم شدن امکانات متعدد سرمایش و گرمایش در سر مزار توسط مجموعه خدمات ترحیم هجران میتوانید از این امکانات استفاده نمایید . در فصول گرم سال میتوانید از پنکه مه پاش استفاده کنید و در فصل های سرد سال از بخاری ایستاده برای فراهم آوردن دمای مطلوب در حین برگزاری مراسم استفاده نمود .

وسایل ضروری : مهم‌ترین وسایل، ظروف یک بار مصرف، دستمال کاغذی و سینی است. وسایل دیگری که برای چیدمان میز ختم مورد نیاز خواهد بود شامل شمع, گلدان، گل, پارچه‌ی ترمه، قرآن و رحل قرآن،  قاب عکس و شمع است.

مهماندار پذیرایی سر مزار

در صورتی که بازماندگان بخواهند میتوانند امور پذیرایی را خودشان انجام دهند و یا میتوانند سفارش مهماندار را ثبت نمایند .

گل آرایی و شمع آرایی

سفارش گل ، تاج گل و شمع آرایی میز یادبود و همنطور قرار دادن گل بر روی مزار یا طراحی قاب گل برای دور مزار از مواردی هست که زیبایی خاصی به مراسم میدهد .

پذیرایی سر مزار

پس از فراهم آوردن امکانات تشریفات اعم از سایبان و صندلی و غیره تدارک اقلام پذیرایی از مهم ترین موارد میباشد . تهیه اقلام پذیرایی از سخت ترین کارها میباشد به علت عدم وجود امکانات سر مزار مانند امکانات گرم نگه داشتن چای و نسکافه و سرد نگه داشتن آب میوه و آب معدنی ، که این مورد نیاز برنامه ریزی دقیق میباشد که باید این امکانات را خودتان یا به وسلیه مراکز ارائه دهنده خدمات پذیرایی در بهشت زهرا و دیگر آرامستانها تهیه و آماده گردد .

پذیرایی سر مزار
ارائه خدمات پذیرایی سر مزار

پذیرایی سر مزار شامل مواردی میباشد که میزبان و بازماندگان به سلیقه خود اقدام به تهیه و یا سفارش مینمایند . این موارد شامل :

آب معدنی و آب میوه

حلوا و خرما

پذیرایی میوه با پک میوه یا دیس میوه

چای و نسکافه

بسته های پذیرایی میان وعده

کلیه اقلام بالا را میتوانید خودتان تهیه و آماده نمایید در غیر اینصورت میتوانید با مراجعه به وب سایت خدمات ترحیم هجران به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه ارائه دهنده خدمات ترحیم در سر مزار کلیه موارد فوق را به صورت آنلاین سفارش دهید .

اجرای مراسم ترحیم

اجرای مراسم ترحیم در سر مزار یا بهشت زهرا از دیگر آیتم هایی میباشد که باید با دقت و وسواس بیشتری تدارک دید . این اجرا برای مراسم خاکسپاری و دیگر مراسم های که در مزار برگزار میشود به دو صورت مداحی و یا عرفانی اجرا میگردد . شما میتوانید با مراجعه به مقاله انتخاب مداح یا گروه موسیقی تفاوت این دو اجرا را مشاهده کنید .

اجرای مراسم ترحیم عرانی سر مزار
اجرای خواننده و نوازنده نی سر مزار

گروه موسیقی عرفانی آوای هجران با دارا بودن بهترین مداحان ، خوانندگان و نوازندگان میتواند این اطمینان را به شما بدهد که بهترین اجرا را برای مراسم شما انجام دهد . جهت مشاهده نمونه کامل اجرای مراسم ترحیم در سر مزار بر روی لینک زیر کلیک کنید

سیستم صوت و اکو

 یکی از بخش‌های حائز اهمیت در هر مراسمی پخش صدا و سیستم صوت آن است. شما اگر بهترین مداح و سخنران ، گروه موسیقی را به مراسم دعوت کنید اما سیستم صوت ضعیفی داشته باشید تمام مخارج بیهوده بوده و باعث آزرده‌خاطر شدن مهمانان می‌شود.

برای رزرو اکو و مداح میتوانید با تلفنهای مجموعه هجران تماس بگیرید و یا با مراجعه به فروشگاه آنلاین خدمات ترحیم هجران اقدام به سفارش و رزرو نمایید

سفارش خدمات

برای سفارش خدمات ترحیم در سر مزار میتوانید به سایت هجران ترحیم که فروشگاه آنلاین ارائه دهنده انواع خدمات و تشریفات مراسم یادبود و ختم میباشد مراجعه کنید و کلیه خدمات مورد نیاز را به صورت ۲۴ ساعته سفارش دهید و همینطور با مشاوران مجموعه تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان ،خدمات مورد نیازخود را ثبت نمایید.

تلفن های تماس :

۰۹۳۹۶۱۷۰۳۵۴ – ۰۲۱۹۱۰۱۶۴۷۴ پاسخگویی ۲۴ ساعته

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما